Google+ ΔΗΜΟΣ ΒΥΡΩΝΑ-ΟΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Παρασκευή 7 Ιουνίου 2013

ΔΗΜΟΣ ΒΥΡΩΝΑ-ΟΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ
ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ
ΔΗΜΟΥ ΒΥΡΩΝΑ


Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΕΙΟΥ

ΣΤΗΝ ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΑΡΧΗΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΒΥΡΩΝΑ


Στο σχέδιο για τον οργανισμό του δήμου απεικονίζεται η αντίληψη που έχει η Δημοτική Αρχή για τη δομή, την οργάνωση και τη λειτουργία του Δήμου. Φαίνεται έμμεσα και η ιδεολογική πολιτική αντίληψη που έχει για τον τρόπο άσκησης της πολιτικής και της εξουσίας.
Καταρχήν πρέπει να δούμε μέσα σε πιο πολιτικό και νομοθετικό πλαίσιο καλούμαστε να συζητήσουμε  για το Ο.Ε.Υ. και κάτω από ποιες πολιτικές κατευθύνσεις της συγκυβέρνησης και της πολιτικής των μνημονίων.
Διανύουμε μια περίοδο όπου η οικονομική καπιταλιστική κρίση βαθαίνει και οξύνεται. Η κρίση αυτή αξιοποιείται και εφαρμόζεται μια βάρβαρη καταστροφική πολιτική που γυρίζει την κοινωνία δεκαετίες πίσω. Οδηγεί χιλιάδες ανθρώπους σε αυτοκτονία  1,5 εκατομμύριο ανθρώπους στον εφιάλτη της ανεργίας, χιλιάδες ανθρώπους να αναζητούν τροφή, στέγη, ρεύμα, ενώ χιλιάδες οικογένειες δεν μπορούν να εξασφαλίσουν ούτε τους στοιχειώδεις  όρους μιας αξιοπρεπούς ζωής και διαβίωσης. Με βίαιο τρόπο σε σύντομο χρόνο επιβάλλονται αντιδραστικές καπιταλιστικές αναδιαρθρώσεις που επιδεινώνουν την κατάσταση στους δήμους, τους οδηγούν στην οικονομική χρεωκοπία και στη διαρκή συρρίκνωση του δημόσιου κοινωνικού τους χαρακτήρα. Με τη συνεχιζόμενη  υποχρηματοδότηση  αλλά και εξ αιτίας των  πολιτικών των δημοτικών αρχών, με τη διαρκή μεταφορά αρμοδιοτήτων χωρίς την αναγκαία μεταφορά χρημάτων, με τα οικονομικά παρατηρητήρια και την πολιτική της συγκυβέρνησης για καταργήσεις, συγχωνεύσεις, ιδιωτικοποιήσεις Ν.Π.Δ.Δ. και με τις προωθούμενες απολύσεις χιλιάδων  εργαζομένων.
Ταυτόχρονα το νομοθετικό πλαίσιο  περιορίζει ασφυκτικά το αυτοδιοίκητο των δήμων εάν δεν το καταργεί. Οι Δήμοι εξελίσσονται σε μακρύ χέρι της κυβέρνησης και του κράτους που εφαρμόζουν τις αντιλαϊκές πολιτικές και λειτουργούν ως επιχείρησης μετακυλώντας τα οικονομικά βάρη στο λαό. Ιδιαίτερο ρόλο παίζουν οι δήμοι στην ανατροπή των εργασιακών σχέσεων των εργαζομένων. Όχι μόνο γιατί εφαρμόζουν την πολιτική των μνημονίων, περικοπή εισοδήματος που φτάνει στο  40-50%  για κάθε εργαζόμενο το χρόνο, αποδέχονται την απαγόρευση προσλήψεων μονίμου προσωπικού αλλά και γιατί πρωτοστατούν σε ακόμα παραπέρα ανατροπή των εργασιακών σχέσεων μέσα από το δουλεμπορικό καθεστώς των Μ.Κ.Ο. που κάνουν συμφωνίες και απασχολούν εργαζόμενους με καθεστώς γαλέρας. Απασχολούν κατά περιόδους εργαζόμενους ανασφαλίστους σε Δ. Επιχειρήσεις και διαδημοτικά δίκτυα.
 Την  επομένη περίοδο ετοιμάζονται ενόψει και των δημοτικών εκλογών να προσλάβουν εργαζόμενους με πεντάμηνες συμβάσεις με 17 και 19 ευρώ την ημέρα. Με αυτά τα μεροκάματα πείνας και εξαθλίωσης επιδιώκουν να ρίξουν το λειτουργικό κόστος, να αντιμετωπίσουν τα οικονομικά τους αδιέξοδα, κάνοντας τους εργαζόμενους φτηνότερους, ανατρέποντας διαρκώς προς το χειρότερο τις εργασιακές σχέσεις των εργαζομένων.
 Η  κεντρική εξουσία – δεν αρκείται απλά σε κατευθύνσεις και υποδείξεις προς τους  δήμους- επιβάλει την πολιτική και ιδεολογική της αντίληψη μέσα από το νομοθετικό πλαίσιο,  Ν.3852/010 Καλλικράτη, Ν.4024/010, Ν. 4093/012 για το μεσοπρόθεσμο πλαίσιο δημοσιονομικής στρατηγικής 2013-2016, τους εφαρμοστικούς νόμους των μνημονίων, το παρατηρητήριο και την εποπτεία για τους δήμους, την κατάργηση οργανικών κενών θέσεων, την απαγόρευση και περιορισμό προσλήψεων, τη μείωση της  κρατικής χρηματοδότησης, τη μεταφορά αρμοδιοτήτων και υπηρεσιών στους ΟΤΑ από την κεντρική και περιφερική διοίκηση. Με τις αντιδραστικές ανατροπές που επιχειρεί σταδιακά μέσα από τις πράξεις νομοθετικού περιεχομένου και τα προεδρικά διατάγματα επιδιώκει να επιβάλει την εφαρμογή των βάρβαρων πολιτικών του Δ.Ν.Τ., της Τρόικας και των  μνημονίων. Θέλουν να συρρικνώσουν και να καταργήσουν έστω  και τα  ελάχιστα στοιχεία δημόσιου κοινωνικού χαρακτήρα και κοινωνικής πολιτικής που έχουν απομείνει στο Δημόσιο και τους ΟΤΑ.
Στρατηγικός στόχος αυτής της πολιτικής που επεξεργάζονται τα διάφορα επιτελεία της αστικής πολιτικής, του πολιτικού και οικονομικού κατεστημένου μαζί με την Ευρωπαϊκή  Ένωση, την τρόικα και το Δ.Ν.Τ., είναι ένα άλλου τύπου αστικό κράτος, μικρότερο, ευέλικτο, συρρικνωμένο, περισσότερο αυταρχικό και αντιδημοκρατικό, με καμία αρμοδιότητα κοινωνικού χαρακτήρα, απαλλαγμένο από τις μέχρι σήμερα υποχρεώσεις άσκησης κοινωνικής πολιτικής και πρόνοιας. Μεταφέροντας διαρκώς το κόστος της λειτουργίας του στους χρήστες των υπηρεσιών, δηλαδή το λαό, μέσα από φορολογίες και ανταποδοτικά τέλη.
Με εργαζόμενους πολύ λίγους αριθμητικά, απασχολήσημους και όχι μόνιμους, που θα μετακινούνται με ευελιξία και κινητικότητα, με μικρό μισθολογικό κόστος και μισθούς πείνας και εξαθλίωσης,  πρόθυμους να μεταφέρονται από υπηρεσία σε υπηρεσία και από πόλη σε χωριό ως κρατικοί λειτουργοί να καλύπτουν τις ανάγκες του νέου κράτους.  Το νέου τύπου καπιταλιστικό κράτος και η τοπική του διοίκηση (Δήμοι) που θέλουν να οικοδομήσουν θα έχει μια αυστηρή, αυταρχική, αντιδημοκρατική πειθαρχική δομή. Θα επιβάλει την υπακοή και πειθάρχηση στις απόφασης της κεντρικής γενικής κυβέρνησης, θα καλλιεργεί και θα εμπεδώνει μια κουλτούρα φόβου και πειθαναγκασμού απέναντι στην εξουσία. Αυτό εξυπηρετεί και το νέο πειθαρχικό δίκαιο για τη δημόσια διοίκηση που ψήφισαν και επιβάλουν τώρα καταργώντας ακόμα και το τεκμήριο της αθωότητας.
Στην προσπάθεια τους να συμπληρώνουν τις λίστες των απολύσεων, για να είναι συνεπείς με τα όσα συμφώνησαν με την τρόικα και το Δ.Ν.Τ.,  ο εργαζόμενος θα  θεωρείτε επίορκος
εκ των προτέρων, μόνο με την μηνυτήρια αναφορά εναντίον του,  πριν γίνουν τα δικαστήρια, χωρίς να έχει απολογηθεί,  θα  τον βγάζουν σε δυνητική αργία, αργία και απόλυση. 
Αυτό το νέο  κράτος  και οι Δήμοι θα λειτουργούν  ως επιχειρησιακή μονάδα (επιχείρηση) με κριτήρια επιχειρηματικότητας, με δείκτες στόχων των οργανικών μονάδων, με αξιολογήσεις, με συμπράξεις με τον ιδιωτικό κεφάλαιο και με ελάχιστη κρατική χρηματοδότηση. Το κράτος αυτό θα πετάξει από πάνω του ότι έχει απομείνει ως κράτος πρόνοιας και κοινωνική πολιτική. Το κόστος λειτουργίας των υπηρεσιών που θα απομείνουν θα το επιβαρύνονται οι πολίτες χρήστες αυτών των υπηρεσιών που θα βάζουν όλο και περισσότερο το χέρι στην τσέπη. Σε αυτά τα πλαίσια θα περιορίζεται όλο και περισσότερο το αυτοδιοίκητο των ΟΤΑ και οι Δήμοι θα εξελίσσονται σε τοπικό κράτος που θα εφαρμόζει την αντιλαϊκή, αντικοινωνική πολιτική της εκάστοτε κεντρικής εξουσίας. Σε αυτή τη πολιτική λογική εντάσσεται και το παρατηρητήριο για τους Δήμους, η νομοθεσία για την στοχοθεσία και τους ισοσκελισμένους προϋπολογισμούς. Η πολιτική της κατάργησης οργανισμών, Ν.Π.Δ.Δ. και Ν.Π.Ι.Δ., των συγχωνεύσεων, ιδιωτικοποιήσεων, απολύσεων αυτό το σκοπό εξυπηρετεί. Διαλύουν τα πάντα για να ξαναφτιάξουν το νέο αστικό κράτος μέσα σε  ένα άλλο εργασιακό και κοινωνικό τοπίο που θα μοιάζει με σύγχρονο εργασιακό και κοινωνικό μεσαίωνα. Με φτηνούς και ευέλικτους εργαζόμενους χωρίς δικαιώματα και κράτος και εργοδότες χωρίς υποχρεώσεις.
Αυτή η καταστροφική για το λαό πολιτική θα συναντάει πάντα αντιστάσεις, κινήματα που θα προσπαθούν όχι μόνο να την εμποδίσουν αλλά να την ανατρέψουν. Αναζητώντας και επιβάλλοντας μια πολιτική που στο κέντρο της θα έχει τον άνθρωπο και τις σύγχρονες καθημερινές του ανάγκες, σε όλες τις πλευρές της ζωής,  στην εργασία, τη μόρφωση, την πρόνοια, το πολιτισμό, τον αθλητισμό και με διαρκή και εξελισσόμενη ατομική και συλλογική  ελευθερία.

Η πολιτική της δημοτικής αρχής κινείται στη ίδια μνημονιακή φιλοσοφία
και ορισμένες φορές πρωτοπορεί σε αυτή την κατεύθυνση.

Αυτή την πολιτική εφαρμόζει και η δημοτική αρχή στο δήμο Βύρωνα, μια πολιτική που οδήγησε το δήμο στη χρεοκοπία και βρέθηκε υπερχρεωμένος πριν τα μνημόνια. Με την πολιτική των μνημονίων και τις περικοπές έχει φτάσει στο σημείο να μην μπορεί να εξασφαλίζει την εύρυθμη καθημερινή λειτουργία των υπηρεσιών. Την ίδια στιγμή το ανθρώπινο δυναμικό μειώνεται συνεχώς, προσλήψεις δε γίνονται.
Ούτε συμβασιούχους δε ζήτησε η δημοτική αρχή για το 2013 για την καθαριότητα, το πράσινο, κ.λπ. ενώ πήρε μέρος και εφαρμόζει πεντάμηνα προγράμματα των Μ.Κ.Ο.
Στο Ν.Π.Δ.Δ (0ΠΑ) προχώρησε στην εκχώρηση αθλητικών υποδομών και υπέγραψε σύμβαση με κοινωνική συνεταιριστική επιχείρηση, ζητάμε να καταργηθεί άμεσα η σύμβαση αυτή.

Ταυτόχρονα η δημοτική αρχή φτάνει στο σημείο να παραβιάζει ακόμα και το νομικό θεσμικό πλαίσιο, για να επιβάλει την πολιτική της, η οποία διακρίνεται πολλές φορές από αυταρχισμό και αλαζονεία απέναντι στους εργαζόμενους, τα δικαιώματά τους και το σωματείο τους.  Φτάνει στο σημείο μετά τις ηλεκτρονικές κάρτες να μελετά να τοποθετήσει ηλεκτρονικές κάμερες παρακολούθησης των εργαζομένων στη δημοτική επιχείρηση. Είναι και αυτό ένα ακόμη δείγμα της πολιτικής της. Την ίδια στιγμή οφείλει χρήματα σε εργαζόμενους (από υπερωρίες, δικαστικές αποφάσεις, παραμένουν απλήρωτοι εργαζόμενοι για το 2012 που παρείχαν υπηρεσίες στον ΟΠΑ.

Το σχέδιο του ΟΕΥ αποδέχεται τις πολιτικές  κατευθύνσεις της μνημονιακής συγκυβέρνησης, τις υιοθετεί και κάνει και ορισμένα περισσότερα βήματα στην παραπάνω κατεύθυνση.
Είναι ένα μοντέλο οργανισμού συγκεντρωτικό, όχι λειτουργικό. Καταργούνται και συγχωνεύονται  Διευθύνσεις και από εννέα γίνονται έξι. Όπως  καταργούνται και αρκετά τμήματα. Καταργούνται 244 κενές οργανικές θέσεις, με απόφαση των υπουργών Εσωτερικών και Διοικητικής μεταρρύθμισης (ΦΕΚ  6/6 2012) που υπήρχαν στον ΟΕΥ και σήμερα μένουν κενές μόνο 36 εκ των οποίων οι 10 στην Π.Ε. κατηγορία, κάτι που δείχνει ότι ενδιαφέρουν περισσότερο οι θέσεις επιτελικού χαρακτήρα, ίσως γιατί μια σειρά αρμοδιότητες, καθαριότητα, πράσινο, τεχνική,  φύλαξη, εν δυνάμει θα δοθούν σε ιδιώτες.
Συγκεντρώνονται πολλές αρμοδιότητες και υπηρεσίες στο γραφείο Δημάρχου.
Αναγράφονται καθήκοντα σε διευθύνσεις και τμήματα που εξ αιτίας τις έλλειψης προσωπικού και της ακόμα μεγαλύτερης μείωσης προσωπικού που επέρχεται (συνταξιοδοτήσεις, απολύσεις, κινητικότητα, η δημοτική αρχή δε ζήτησε καμία πρόσληψη για το 2013) δε θα μπορέσουν να γίνουν πράξη. Η αναφορά που γίνεται στον οργανισμό  σε πολλά καθήκοντα τα οποία δεν μπορούν να εκπληρωθούν εγκυμονούν κινδύνους για τους εργαζόμενους. Με τις πολιτικές που προωθούνται με την στοχοθεσία, την αξιολόγηση των δομών και των εργαζομένων ελλοχεύει ο κίνδυνος να βρεθούν εκτεθειμένοι οι εργαζόμενοι όταν αναφέρονται τόσα πολλά καθήκοντα, ενώ δεν υπάρχει σήμερα το αναγκαίο προσωπικό για να τα ασκήσει και κινδυνεύουν να βρεθούν εργαζόμενοι σε καθεστώς διαθεσιμότητας. Άρα δεν χρειάζεται τόσο εκτενή και αναλυτική αναφορά σε καθήκοντα και αυτό δεν πρέπει να εκθλιφθεί ως αποφυγή υποχρεώσεων.

Εμείς προτείνουμε ένα ΟΕΥ  που θα κινείται στον αντίποδα αυτών των πολιτικών.
Στη δομή και τη λειτουργία του πρέπει να υπάγονται όλες οι υπηρεσίες και οι δομές του δήμου. Στον ΟΕΥ πρέπει να συμπεριληφθούν και να ενσωματωθούν όλα  τα Ν. Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου, Παιδικοί Σταθμοί, ΟΠΑ - αθλητισμός/πολιτισμός-, Ντανκαν. Το Πρόγραμμα «βοήθεια στο σπίτι».
Στο Δήμο την πολιτική πρέπει να την καθορίζει το δημοτικό συμβούλιο. Αυτό είναι το πολιτικό εργαστήρι που συζητά, συνθέτει απόψεις, αποφασίζει και χαράζει ενιαία πολιτική. Χρειάζεται να επιδιώκει ουσιαστικές συμμετοχικές διαδικασίες των φορέων και των πολιτών, ώστε να  έχουν λόγο οι φορείς της πόλης και οι πολίτες. Να συνθέτονται απόψεις και όχι να έχουμε συγκεντρωτικά μοντέλα εξουσίας, τα οποία δεν ωφελούν αλλά βλάπτουν την κοινωνία. Να μπορεί να ασκηθεί ουσιαστικός έλεγχος και να υπάρχει απολογισμός στο δημοτικό συμβούλιο για το σύνολο της λειτουργίας και των υπηρεσιών του δήμου.
Ιδιαίτερα στη σημερινή εποχή της κρίσης που όλο και περισσότεροι άνθρωποι έχουν ανάγκη την κοινωνική στήριξη, την αλληλεγγύη και τη φροντίδα. Να δημιουργηθεί δίκτυο κοινωνικής προστασίας και αλληλεγγύης των πολιτών. Χρειάζεται να ενισχυθούν οι υπάρχουσες δομές και να  δημιουργηθούν και καινούργιες όπως κοινωνικό παντοπωλείο, κοινωνικό εστιατόριο. Λέσχες φιλίας και εντευκτήρια. Να δημιουργηθεί χώρος στέγασης, σίτισης και  φιλοξενίας αστέγων.
Οι νέες αυτές  δομές πρέπει να συμπεριληφθούν στον νέο οργανισμό. Ενισχύοντας το δημόσιο και κοινωνικό χαρακτήρα του δήμου πρέπει να δημιουργηθούν καινούργιοι παιδικοί σταθμοί σε κάθε γειτονία της πόλης.  Αυτή τη χρονιά να μην μείνει κανένα βρέφος και νήπιο αποκλεισμένο από τους Δ.Π. Σταθμούς διασφαλίζοντας το παιδαγωγικό χαρακτήρα των σταθμών και την τήρηση των αναλογιών παιδιών παιδαγωγών, επαναφέροντας το ειδικό ωράριο που ίσχυε για τους εργαζόμενους στους παιδικούς σταθμούς. Παράλληλα απαιτείται να γίνουν τεχνικές παρεμβάσεις για να αντιμετωπιστούν προβλήματα που υπάρχουν σε ορισμένους σταθμούς.
Στην κατεύθυνση της ενίσχυσης του κοινωνικού χαρακτήρα του Δήμου απέναντι στη κοινωνία να δούμε: Τα προαύλια των σχολείων και οι χώροι άθλησης  να παραμένουν ανοικτά και προσβάσιμα στη νέα γενιά. Η φύλαξη των σχολείων να γίνεται το απόγευμα και όχι το πρωί που το σχολείο λειτουργεί. 
Οι υπηρεσίες του δήμου πρέπει να λειτουργούν ανεξάρτητα και έχουν την υποχρέωση να παρέχουν υπηρεσίες στους πολίτες. Διέπονται στη λειτουργιά τους από τους νόμους και τις διατάξεις που κάθε φορά ισχύουν. Οι  παρεμβάσεις της Δημοτικής Αρχής στη λειτουργία των υπηρεσιών πρέπει να γίνονται με τέτοιο τρόπο που δε θα παραβιάζονται οι νόμοι και δε θα εμπλέκεται το πολιτικό προσωπικό στην άσκηση της λειτουργίας των υπηρεσιών με τρόπο που υποκαθιστά την υπηρεσία. 
Χρειάζεται οι ρόλοι μεταξύ της υπηρεσίας και της πολιτικής διοίκησης να είναι διακριτοί και ανεξάρτητοι, ανάμεσα στη δομή και τη  λειτουργία των υπηρεσιών και στην πολιτική που πρέπει και να μπορεί να χαράζει η πολιτική δημοτική εξουσία.
Είμαστε αντίθετοι κατηγορηματικά στην άσκηση απευθείας διοίκησης από το πολιτικό προσωπικό π.χ. αντιδημάρχους. Οι υπηρεσίες του δήμου χρειάζεται να έχουν συνέχεια στη  λειτουργία τους σύμφωνα με τους νόμους και τις διατάξεις που κάθε φορά υπάρχουν.
Οι εργαζόμενοι στο δήμο έχουν δικαιώματα και υποχρεώσεις. Το ζητούμενο είναι η ευσυνείδητη εργασία και προσφορά  του εργαζόμενου. Τα  ηλεκτρονικά ρολόγια, οι κάμερες και ο αυταρχισμός δεν αντιμετωπίζουν προβλήματα που υπάρχουν αλλά δεν χαρακτηρίζουν την πλειοψηφία των εργαζομένων, που υφίσταστε αυτά τα μέτρα. Χρειάζεται να εμφυσήσουμε μια νέα αντίληψη στη λειτουργία του Δήμου που να βασίζεται στην αξιοκρατία και  την αποτελεσματικότητα. Οι  δημοτικές αρχές οφείλουν αυτό να το σέβονται. Να μην  παρεμβαίνουν και λειτουργούν σαν να έχουν ένα λάφυρο στα χέρια τους και παρεμβαίνουν πελατειακά, ρουσφετολογικά κ.λπ. Πολλές φορές η πολιτική εξουσία  παρεμβαίνει παραβιάζοντας και καταργώντας νόμους και διατάξεις που είναι υποχρεωμένη  να σέβεται και να εφαρμόζει εξασφαλίζοντας την εύρυθμη λειτουργία των υπηρεσιών, τη σωστή εξυπηρέτηση όλων ανεξαρτήτως των πολιτών, χωρίς διακρίσεις και να σταματήσουν τα φαινόμενα  πολιτικής των ημετέρων μεταξύ των εργαζομένων. Παρουσιάζονται φαινόμενα να καταπατώνται νόμοι και διατάξεις, φαινόμενα σπατάλης και κακοδιαχείρισης, αδιαφανείς διαδικασίες, εξ αιτίας των παρεμβάσεων και των πολιτικών σκοπιμοτήτων ή επιδιώξεων της εκάστοτε δημοτικής αρχής, που επιβάλλονται  στους εργαζόμενους. Χωρίς να λείπουν και στοιχεία ανοχής η συνεργασίας ορισμένων εργαζομένων που έχουν κυρίως επιτελικό υπηρεσιακό ρόλο, για τις παρανομίες αυτές. Υποχρεώσεις όμως απέναντι στους πολίτες και τους εργαζόμενους έχει και η δημοτική αρχή που πολλές φορές τις ξεχνά, παραβιάζοντας αρκετές φορές και τα αυτονόητα.
Οι διευθύνσεις στον οργανισμό πρέπει να είναι:  
Διοικητική, Οικονομική, Τεχνική, Πράσινο, περιβάλλον, διαχείριση ελεύθερων χώρων και αλσυλλίων, Καθαριότητας , Δημοτολόγιο, ΚΕΠ, ληξιαρχείο. Κοινωνικής πολιτικής, πρόνοιας και Αλληλεγγύης. Νέας Γενιάς, Παιδικών σταθμών,  Αθλητισμού και πολιτισμού. 
Να μην αποτελεί ξεχωριστεί διεύθυνση η Δημοτική Αστυνομία και το ΚΕΠ.
Τα γραφεία που είναι στην αρμοδιότητα του Δήμαρχου να μεταφερθούν στις διευθύνσεις και τα τμήματα των υπηρεσιών. Δεν πρέπει να υπάρχουν πολλά αυτοτελή γραφεία. Να δοθεί ιδιαίτεροι έμφαση σε γραφεία που σχετίζονται με την είσπραξη εσόδων  του δήμου, την καταστροφή δημόσιου υλικού, των προμηθειών, τον έλεγχο ΚΤΕΟ. 
Η ανακύκλωση να αποτελέσει ξεχωριστό γραφείο και χρειάζεται να αναπτυχτεί και σε άλλα σημεία της πόλης, αλλά και να επεκταθεί  σε άλλα υλικά. Να εξεταστεί η δυνατότητα να δημιουργηθεί ΚΔΑΥ στο Δήμο. Ο Δήμος να διεκδικήσει κρατική χρηματοδότηση για την ανακύκλωση είτε από το υπουργείο είτε από την ΕΕΑΑ. Τα χρήματα από την πώληση των ανακυκλώσιμων υλικών να εισπράττονται απευθείας από το Δήμο.
Ενσωμάτωση όλων των Ν.Π. στο δήμο. Αυτό θα έχει εκτός των άλλων ωφέλει για τη λειτουργία του δήμου. Θα εξοικονομηθεί ανθρώπινο δυναμικό, με το οποίο θα στελεχωθούν  διοικητικές, οικονομικές υπηρεσίες και να δημιουργήσει ο Δήμος το  δικό του γραφείο μηχανοργάνωσης, ώστε να σταματήσει ο Δήμος να  πληρώνει σε ιδιωτικές εταιρίες. Θα εξοικονομήσει  οδηγούς, φύλακες, εργάτες.
Όλες οι ειδικότητες ΠΕ, ΤΕ, ΔΕ, πρέπει να προβλέπονται και να κρίνονται για την επιλογή των διευθυντών, των προϊσταμένων και των αυτοτελών  γραφείων.
Οι ΔΕ Η/Υ πρέπει να κρίνονται στις διευθύνσεις, τα τμήματα και τα γραφεία όπως και οι ΔΕ διοικητικοί, ουσιαστικά πρόκειται για εργαζόμενους με τα ίδια προσόντα.
Απουσιάζει από τις κρίσεις η ειδικότητα Τ.Ε. Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Ενώ οι ΔΕ τεχνιτών, μηχανοτεχνιτών, ηλεκτροτεχνιτών δεν κρίνονται σε όλα τα τμήματα της καθαριότητας, της τεχνικής και στη διεύθυνση καθαριότητας.
Το τμήμα δημοτικού κοιμητηρίου ως προς τη φύλαξη του και την καθαριότητα του να περιέλθει στη διεύθυνση καθαριότητας.
Στη Διεύθυνση καθαριότητας να γίνει ξεχωριστό γραφείο για τη συντήρηση και επισκευή των μέσων και των υλικών καθαριότητας, εξασφαλίζοντας και το ανάλογο προσωπικό με τις αντίστοιχες ειδικότητες.
Η Διεύθυνση Κοινωνικής Πολιτικής, Παιδείας και Πολιτισμού που προτείνεται έχει  πολλαπλά αντικείμενα με τελείως διαφορετικές δομές. Να χωριστεί σε δυο διευθύνσεις: Διεύθυνση Κοινωνικής πολιτικής και Διεύθυνση Νέας Γενιάς, Παιδικών σταθμών  Αθλητισμού και Πολιτισμού. Εδώ θα μπορούσε να ενταχτεί και η φύλαξη σχολικών κτιρίων (σχ. Φυλακές). Δημοτική Βιβλιοθήκη.
Με την τοποθέτησή μας αυτή γίνεται φανερό ότι διαφωνούμε με την πρόταση της δημοτικής Αρχής για τον οργανισμό επί της αρχής. Κάνουμε ορισμένες επιμέρους αναφορές και καταθέτουμε ορισμένες προτάσεις γιατί πιστεύουμε ότι θα βοηθήσουν σε μια καλύτερη και εύρυθμη λειτουργία του Δήμου. Αναδεικνύοντας το κοινωνικό και πολιτικό ρολό που μπορεί να διαδραματίσει ο δήμος στη σημερινή εποχή, ασκώντας μια άλλη πολιτική για τους πολίτες με σεβασμό στα δικαιώματα των εργαζομένων.
Δεν πρέπει να μας διαφεύγει ότι όλα όσα αναφέρονται στον οργανισμό και όπως αυτός να διαμορφωθεί, για να λειτουργήσει ο δήμος χρειάζεται προσωπικό με μόνιμη σταθερή εργασία και αξιοπρεπή μισθό.  Χρειάζεται να δοθούν χρήματα από το κράτος.
Για να γίνει αυτό απαιτούνται αγώνες ρήξης και ανατροπής αυτής της βάρβαρης πολιτικής της συγκυβέρνησης και των μνημονίων. Και παράλληλα αντίσταση και αγώνας για να μην εφαρμόζονται οι πολιτικές αυτές στο Δήμο.
Το σωματείο των εργαζομένων στο δήμο είναι διατεθειμένο να συμβάλει στον αγώνα αυτό και μέσα από ένα μέτωπο αντίστασης, διεκδίκησης και προοπτικής.                         


Το Δ.Σ.
Ιούνιος 2013

Δειτε ακόμα : 

ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΔΗΜΟΥ ΒΥΡΩΝΑ- Αύριο θα είναι ΑΡΓΑ.

 ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΔΗΜΟΥ ΒΥΡΩΝΑ: Σεβαστείτε τα δικαιώματά μας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλιο μπορεί να κάνει όποιος το επιθυμεί ακόμα και ανώνυμα και θα δημοσιεύονται όλα αφού πρώτα ελενχθούν απο την διαχείρηση εκτός απο τα υβριστικά και προσβλητικά.Καταγγελίες για συγκεκριμένα ονόματα θα πρέπει να υποβάλονται επώνυμα.Οι διαχειριστές της ιστοσελίδας δεν φέρουν καμία ευθύνη για σχόλια,αναρτήσεις και ανακοινωσεις που εστάλησαν ή που έγιναν απο τρίτους.