"Πράσινο" χαράτσι 16-166 ευρώ σε όλα τα νοικοκυριά - Ποιοι και πώς θα το πληρώσουν.
Αύξηση…118% επιβάλλει η
Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας στο ειδικό τέλος μείωσης εκπομπών αερίων
ρύπων το οποίο πληρώνουν όλοι οι Έλληνες μέσω του λογαριασμού της ΔΕΗ. Ο
υπερδιπλασιασμός, θα φέρει επιβαρύνσεις που ξεκινούν από τα 16 ευρώ και
φτάνουν έως και τα 166 ευρώ τον χρόνο ανάλογα με την κατανάλωση
ηλεκτρικού ρεύματος. Δείτε πόσα θα πληρώσετε με βάση την κατανάλωση που
πραγματοποιείτε ανά τετράμηνο.
Η αύξηση στο ΕΤΜΕΑΡ ανακοινώθηκε αιφνιδιαστικά χθες και θα ισχύσει αναδρομικά από την 1η Ιουλίου. Έτσι, ενώ πιστεύαμε ότι δεν θα δούμε νέες επιβαρύνσεις στον λογαριασμό της ΔΕΗ (το αντίθετο, περιμέναμε και ελαφρύνσεις λόγω της κατάργησης του τέλους υπέρ της ΕΡΤ και της μείωσης του χαρατσιού της ΔΕΗ κατά 15%) έρχεται η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας να επιβάλλει νέες επιβαρύνσεις. Το… ανάθεμα θα πέσει και πάλι στη ΔΕΗ χωρίς όμως να έχει ευθύνη η εταιρεία καθώς και αυτό το τέλος, η ΔΕΗ το εισπράττει και το αποδίδει.
Πόσα θα πληρώσουμε επιπλέον;
Το ΕΤΜΕΑΡ, (Ειδικό Τέλος Μείωσης Εκπομπής Αερίων Ρύπων) το βρίσκετε στους εκκαθαριστικούς λογαριασμούς που στέλνει η ΔΕΗ ανά τέσσερις μήνες. Υπολογίζεται βάσει της συνολικής κατανάλωσης του ηλεκτρικού ρεύματος, δηλαδή του αθροίσματος της κατανάλωσης που πραγματοποιείται τόσο στο ημερήσιο όσο και στο νυχτερινό τιμολόγιο. Για το πρώτο εξάμηνο του 2013, το ΕΤΜΕΑΡ υπολογιζόταν με συντελεστή 0,00953 ευρώ ανά κιλοβατώρα. Φυσικά, επί του ΕΤΜΕΑΡ επιβάλλεται και φόρος προστιθέμενης αξίας με συντελεστή 23%.
Με βάση την απόφαση της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας, το ΕΤΜΕΑΡ για το 2ο εξάμηνο του 2013, καθορίζεται ως εξής:
Κατηγορία Πελατών
|
Νέα μοναδιαία
τιμή ΕΤΜΕΑΡ
(€/MWh)
|
Υψηλής Τάσης (ΥΤ) |
1,79 (από 3,55)
|
Αγροτικής χρήσης ΜΤ |
6,97 (από 5,57)
|
Λοιπές χρήσεις ΜΤ |
8,87 (από 7,76)
|
Αγροτικής χρήσης ΧΤ |
7,33 (από 6,48)
|
Οικιακής χρήσης ΧΤ |
20,80 (από 9,53)
|
Λοιπές χρήσεις ΧΤ |
21,77 (από 14,91)
|
Κιλοβατώρες
|
Χρέωση έως τώρα (ανά τετράμηνο)
|
Χρέωση από εδώ και στο εξής (ανά εξάμηνο)
|
Τετραμηνιαία επιβάρυνση
|
Ετήσια επιβάρυνση
|
400
|
4,69
|
10,23
|
5,54
|
16,63
|
500
|
5,86
|
12,79
|
6,93
|
20,79
|
600
|
7,03
|
15,35
|
8,32
|
24,95
|
700
|
8,21
|
17,91
|
9,70
|
29,11
|
800
|
9,38
|
20,47
|
11,09
|
33,27
|
900
|
10,55
|
23,03
|
12,48
|
37,43
|
1000
|
11,72
|
25,58
|
13,86
|
41,59
|
1100
|
12,89
|
28,14
|
15,25
|
45,74
|
1200
|
14,07
|
30,70
|
16,63
|
49,90
|
1300
|
15,24
|
33,26
|
18,02
|
54,06
|
1400
|
16,41
|
35,82
|
19,41
|
58,22
|
1500
|
17,58
|
38,38
|
20,79
|
62,38
|
1600
|
18,76
|
40,93
|
22,18
|
66,54
|
1700
|
19,93
|
43,49
|
23,57
|
70,70
|
1800
|
21,10
|
46,05
|
24,95
|
74,86
|
1900
|
22,27
|
48,61
|
26,34
|
79,01
|
2000
|
23,44
|
51,17
|
27,72
|
83,17
|
2100
|
24,62
|
53,73
|
29,11
|
87,33
|
2200
|
25,79
|
56,28
|
30,50
|
91,49
|
2300
|
26,96
|
58,84
|
31,88
|
95,65
|
2400
|
28,13
|
61,40
|
33,27
|
99,81
|
2500
|
29,30
|
63,96
|
34,66
|
103,97
|
2600
|
30,48
|
66,52
|
36,04
|
108,12
|
2700
|
31,65
|
69,08
|
37,43
|
112,28
|
2800
|
32,82
|
71,64
|
38,81
|
116,44
|
2900
|
33,99
|
74,19
|
40,20
|
120,60
|
3000
|
35,17
|
76,75
|
41,59
|
124,76
|
3100
|
36,34
|
79,31
|
42,97
|
128,92
|
3200
|
37,51
|
81,87
|
44,36
|
133,08
|
3300
|
38,68
|
84,43
|
45,74
|
137,23
|
3400
|
39,85
|
86,99
|
47,13
|
141,39
|
3500
|
41,03
|
89,54
|
48,52
|
145,55
|
3600
|
42,20
|
92,10
|
49,90
|
149,71
|
3700
|
43,37
|
94,66
|
51,29
|
153,87
|
3800
|
44,54
|
97,22
|
52,68
|
158,03
|
3900
|
45,72
|
99,78
|
54,06
|
162,19
|
4000
|
46,89
|
102,34
|
55,45
|
166,35
|
Σε κάθε περίπτωση, η ΡΑΕ κατανοεί ότι η επιβάρυνση των καταναλωτών από τις αναπροσαρμογές του ΕΤΜΕΑΡ σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία δεν μπορεί να συνεχιστεί. Οι αναπροσαρμογές του ΕΤΜΕΑΡ είναι αποτέλεσμα των προβλημάτων που εντοπίστηκαν στη διαδικασία ένταξης των διαφόρων τεχνολογιών ΑΠΕ στο ενεργειακό σύστημα της χώρας, και κυρίως της ραγδαίας διείσδυσης στο σύστημα των φωτοβολταϊκών συστημάτων. Η ΡΑΕ είχε επισημάνει τις επερχόμενες συνέπειες της απρογραμμάτιστης αυτής διείσδυσης, θεωρεί δε νομοτελειακά βέβαιο ότι, εάν δεν ληφθούν επειγόντως πρόσθετα δραστικά μέτρα, θα απαιτηθούν και νέες αυξήσεις του ΕΤΜΕΑΡ στο άμεσο μέλλον. Αποτελεί γι’ αυτό αναγκαιότητα, υπό τις παρούσες δυσμενείς συνθήκες, να ανακοπεί και να αναστραφεί η μετακύλιση του βάρους του ελλείμματος του Ειδικού Λογαριασμού, στο φορολογούμενο πολίτη και καταναλωτή. Η εξεύρεση αξιόπιστων και αποδοτικών εναλλακτικών λύσεων αποτελεί άμεση υποχρέωση και προτεραιότητα όλων των εμπλεκόμενων μερών (Πολιτεία, παραγωγοί, κ.λπ.).
Πηγές fpress.gr
grizosgatos.blogspot.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλιο μπορεί να κάνει όποιος το επιθυμεί ακόμα και ανώνυμα και θα δημοσιεύονται όλα αφού πρώτα ελενχθούν απο την διαχείρηση εκτός απο τα υβριστικά και προσβλητικά.Καταγγελίες για συγκεκριμένα ονόματα θα πρέπει να υποβάλονται επώνυμα.Οι διαχειριστές της ιστοσελίδας δεν φέρουν καμία ευθύνη για σχόλια,αναρτήσεις και ανακοινωσεις που εστάλησαν ή που έγιναν απο τρίτους.